
'Ajax zet alles in op één man en speelt het komende seizoen quitte of dubbel'
Ajax gaat geen betere topsportorganisatie worden door de solistische koers van Jordi Cruijff. Die conclusie wordt getrokken door Het Parool. Volgens de ochtendkrant spelen de Amsterdammers volgend seizoen 'quitte of dubbel'.
Het Parool wijst op het feit dat er volgens Francesco Farioli structurele verbeteringen moesten komen in de complete voetbaltak bij Ajax. Dat betekent verbeteringen in de opleiding, scouting, medische en de performance-afdeling. 'De mensen achter de aanstelling van technisch directeur Jordi Cruijff erkennen de conclusie van Farioli. Om die reden mag Cruijff de voetbaltak naar eigen inzicht inrichten', klinkt het.
Bij binnenkomst heeft Cruijff gedongen dat hij om de falende topsportorganisatie heen kan werken bij Ajax, zo schetst de ochtendkrant. 'Zo probeert Ajax een lekkend schip te redden door de bemanning overboord te gooien. Van Cruijffs solistische koers wordt Ajax natuurlijk geen betere topsportorganisatie', aldus Het Parool, dat benadrukt dat de onderliggende problemen daardoor niet zullen verdwijnen.
'Maar het kan wel werken. Tijdelijk', zo wordt er gesteld. De belangrijkste taak van Cruijff is nu om een goede trainer aan te stellen en een paar goede spelers te halen, schrijft de ochtendkrant. 'En als het niet werkt, blijkt opnieuw dat Ajax alles heeft ingezet op één man in plaats van op een sterke organisatie. Ajax speelt het komende seizoen quitte of dubbel.'
















