
Kruys verklaart vertrek bij Volendam: 'Ik ben hier drie dagen kapot van geweest'
Rick Kruys heeft tekst en uitleg gegeven over zijn vertrek bij FC Volendam. Na de degradatie hebben de clubleiding en trainer 'in onderling overleg' besloten om uit elkaar te gaan. Dat valt Kruys zwaar, zo vertelt hij tegenover Voetbal International.
"Ik ben hier drie dagen kapot van geweest", steekt Kruys van wal. Zijn ploeg verloor in de finale van de play-offs van Willem II na strafschoppen, waardoor degradatie een feit was. "Van de degradatie en van mijn toekomst. Ik heb goed nagedacht wat het beste was om te doen. Er zijn goede gesprekken gevoerd, waarna dit de uitkomst was."
Volgens Kruys is zijn relatie met technisch directeur Patrick Busby 'super' geweest. "Maar het is belangrijk dat je ook eerlijk naar elkaar bent. En dit was de uitkomst", legt de trainer uit. "We zijn tot de conclusie gekomen dat we uit elkaar gaan. FC Volendam moet weer opnieuw beginnen. Dan moet je jezelf eerlijk afvragen of je de geschikte man bent. Dat hebben we samen besproken. Daarna vonden we het beter om onze eigen weg verder te kiezen."
"Mijn eerste seizoen was geweldig. We haalden 82 punten, een clubrecord voor Volendam. Kampioen, promotie. Echt fantastisch. En in de Eredivisie ging het heel lang goed...", vervolgt Kruys. Uiteindelijk werd Volendam in de play-offs verrast door Willem II. "We hadden een paar gekke wedstrijden, waarin we verzuimden het matchpoint af te maken en ons te handhaven. Daardoor hebben we het niet gered. Dat heeft me geraakt en doet pijn. Alleen nu is het beter dan iemand anders het stokje overneemt."
Kruys heeft nog geen nieuwe club. De oefenmeester ligt naar verluidt goed in de markt, maar hij neemt eerst even rust. "'Er speelt niets, nee. Mijn focus lag volledig op FC Volendam. Ik neem een paar dagen vakantie, daarna kijken we verder", zegt hij. "Maar dit moet ik eerst even laten bezinken."

















