
Sneijder looft 'president van de wereld': 'Hij wordt echt als held binnengehaald'
Wesley Sneijder heeft een bijzondere band met Gianni Infantino, de voorzitter van de FIFA. Volgens de voormalig Oranje-international is de bestuurder 'superlief' en hij komt superlatieven tekort als het gaat over Infantino, die door Sneijder 'de president van de wereld' wordt genoemd.
In gesprek met de NOS gaat Sneijder in op zijn band met Infantino, die hij leerde kennen tijdens eindtoernooien. "Hij is super, super, super lief. Echt heel gek dat ik dat uit mijn mond laat komen", zegt de oud-voetballer. "Superlief! Hij is heel zacht. Hij heeft een heel klein hartje. Hij geeft om iedereen."
"Iedereen heeft een mening over hem. De een is positiever dan de ander", vervolgt Sneijder zijn verhaal over Infantino. "Echt hoe hij ontvangen wordt door alles en iedereen. Hij wordt ook echt als een held binnengehaald. Op een gegeven moment ga je je daar ook naar gedragen."
Sneijder deelt vervolgens enorme complimenten uit aan Infantino, die momenteel de voorzitter is van de FIFA. "Het is gewoon een grootheid. Het is de president van de wereld misschien wel eigenlijk", besluit de voormalig Oranje-international.

















