Frenkie de Jong deelt emotioneel bericht na WK-selectie Oranje

De Jong deelt prachtige post na WK-selectie Oranje: 'Brengt me terug naar vroeger'

9Reacties

Frenkie de Jong heeft een emotionele post gedeeld nadat hij officieel voor de WK-selectie van Oranje is opgeroepen. Een nieuw eindtoernooi met het Nederlands elftal doet de Barcelona-speler terugdenken aan de tijden dat hij als jonge jongen naar Oranje keek.

Bij een foto van De Jong en zijn broer en een geniale afbeelding van ‘Frenkie in Oranje’ deelt de middenvelder een gevoelige tekst. ‘Alle dagen buiten voetballen tot het donker werd. De wedstrijden samen met m’n hele familie voor de tv. Alle momenten waarop het hele land oranje kleurt. Een dag als vandaag, waarop je wordt opgeroepen om Nederland op een WK te vertegenwoordigen, brengt me terug naar vroeger’’, vertelt De Jong.

De Jong staat stil bij de dromen die hij vroeger had en het feit dat die dromen nu grotendeels uitkomen. ‘Naar het jongetje dat vanuit z’n slaapkamer alleen maar kon dromen van profvoetballer worden. Soms is het belangrijk om stil te staan bij waar je vandaan komt, want dat kleine jongetje zit nog altijd in mij. Dat ik deze droom nu opnieuw mag beleven met deze groep jongens, maakt me trots.’

De 29-jarige De Jong speelde meerdere wedstrijden niet bij Barcelona, omdat hij twee weken lang ziek was. Ronald Koeman liet weten dat hij volledig hersteld is en de middenvelder doet dan ook een belofte aan zijn volgers. ‘Op naar een mooie Oranje zomer, waarin we alles gaan geven om ons land trots te maken.’