Lat omhoog bij Twente: 'Bij Ten Hag is goed niet goed genoeg'

Twente wil meer en brengt lat omhoog: 'Expert Ten Hag de drijvende kracht'

22Reacties

Dominique Scholten ziet dat FC Twente op alle vlakken in de lift zit. De begroting groeit, een nieuw trainingscomplex verrijst volgend jaar en Erik ten Hag zorgt net zozeer voor enthousiasme.

In gesprek met TC Tubantia maakt Scholten de balans op. "Dat we Europees voetbal hebben gehaald, is niet alleen sportief en financieel goed. Het is ook belangrijk voor de beeldvorming. We zijn gewoon weer vierde van Nederland geworden", stelt de directeur, die verwacht dat de begroting komend seizoen 'over de 48 miljoen euro gaat'.

"Europees voetbal is daarbij de versneller. We groeien nog steeds, ook na een jaar waarin we geen Europees voetbal hadden en we geen inkomsten uit extra wedstrijden hadden. We hebben een verschrikkelijke bekerloting gehad, alleen maar uitduels. Ook het transferresultaat zal weer positief zijn", aldus Scholten.

De Twente-bestuurder is ambitieus. "We willen graag de begroting versneld laten groeien, zodat er meer geld naar het voetbal kan. Ik ga geen bedragen noemen, maar we gaan proberen een grotere stap te maken dan vorig jaar." Toen werkte de club met een spelersbudget tussen de tien en twaalf miljoen euro, weet Tubantia.

Scholten is ook enthousiast over Ten Hag, die officieel vanaf 1 juli aan de slag gaat. De nieuwe technisch directeur is echter al maanden druk in de weer. "Erik past heel goed bij wat we willen. En dat is de lat omhoog brengen en nog beter gaan werken. Hij is de drijvende kracht, de expert bij wie goed niet goed genoeg is."