Driessen en Van der Gijp over ontbreken Smit, Derksen over Weghorst in VI

Derksen zeer fel: 'Je schaamt je kapot dat zo'n gozer een Oranje-shirt aanheeft!

Update: 27 mei 2026 om 23:15
107Reacties

Valentijn Driessen en René van der Gijp hadden verwacht dat Kees Smit opgeroepen zou worden door Ronald Koeman. Wout Weghorst heeft wel een oproep ontvangen, tot grote ergernis van Johan Derksen.

"De enige verrassing is dat ik wel verwachtte dat hij Smit mee zou nemen, maar dat heeft hij niet gedaan", opent Van der Gijp in Vandaag Inside. "Dat vond ik ook vreemd", reageert Driessen. "Je mag 26 man meenemen. Dan kan je dat ventje toch meenemen", voegt hij toe. "Hij heeft hem zo groot gemaakt dat hij in de top tien Europees speler van het jaar zit", zegt Van der Gijp vervolgens.

"Hij neemt geen enkel risico", merkt Derksen op. "Helemaal niet, zo is hij niet. Hij neemt allemaal oude jongens mee. Wat wel een verrassing is, is dat sommige jongens qua karakter, afvallen. Maar we weten niet welk karakter deze jongens hebben, zoals een Noa Lang en Depay", stelt Driessen. "Hij heeft vooral jongens meegenomen waarop hij kan rekenen. Ik vind het niet onlogisch. Het is wel een middelmatig team", reageert Derksen.

Driessen heeft na het zien van de 26-koppige WK-selectie alsnog geen vertrouwen. "Wie je ook had opgeroepen: je wordt nooit wereldkampioen." Ook Derksen haalt de oproep van Weghorst aan. "Je schaamt je kapot dat zo'n gozer een Oranje-shirt aanheeft!", besluit De Snor.