
'Of clubs al mogen bellen? Nee, even niet, dit is allemaal heel vers'
Rick Kruys staat nog niet te popelen om belletjes van geïnteresseerde clubs. De 41-jarige trainer is in goed overleg uit elkaar gegaan met FC Volendam en zijn vertrek komt na de degradatie van afgelopen weekend hard aan.
"Tsja, dit hadden we twee weken geleden niet gedacht...", reageert Kruys in gesprek met ESPN. "Via onze gezamenlijke app-groep heb ik ze het nieuws verteld. Daarna kreeg ik persoonlijke berichten terug. Heel mooi. Maar jammer dat we het zo moesten afsluiten."
Kruys werd onlangs nog naar voren geschoven als mogelijke nieuwe trainer van FC Utrecht, nu zit hij zonder club. "Of de clubs al mogen bellen? Nee, nu even niet", aldus de oefenmeester. "Dit is allemaal heel vers, de degradatie was echt een harde tik. We waren het hele seizoen dicht bij handhaving. Ineens begonnen de concurrenten ook vaak te winnen." In de laatste speelronde verloor Volendam een rechtstreekse confrontatie om lijfsbehoud van Telstar en in de play-offs ging het mis tegen Willem II.
Met technisch directeur Patrick Busby is Kruys tot de conclusie gekomen dat de beste optie was om uit elkaar te gaan. "Na een eigenlijk best goed seizoen gaven we het in de eindfase zo weg. Meerdere keren zelfs. Dan ontstaat er een negatief sentiment. Ook om mij als trainer. Ben ik dan wel de juiste man om heel snel om te schakelen en weer opnieuw te gaan beginnen met bouwen? Start je dan wel op een verse manier? Daar hebben we het eerlijk over gehad en we kwamen tot de conclusie, dat het beter was om ieder een andere weg te gaan."

















