
Memphis laat zich uit over toekomst in Brazilië: 'Club moet ambitie tonen'
Memphis Depay heeft zijn basisrentree gemaakt. De Oranje-international begon dinsdag in de basis bij Corinthians in het verloren duel met CA Platense (0-2). Daarnaast vertelt de 32-jarige spits ook dat hij graag bij de club uit Zuid-Amerika wil blijven.
"Eerlijk gezegd zie ik mezelf hier wel blijven", begint Memphis in een interview met Braziliaanse media. Uiteindelijk deed de topscorer aller tijden van Oranje 45 minuten mee. "Deze twee jaar zijn snel voorbijgegaan. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik hier voor jullie stond. Ik herinner me de situatie waarin we als team verkeerden. En twee jaar later is het een heel ander gevoel. Maar we zijn nog ver verwijderd van wat ik hier wil bereiken en van wat de club nodig heeft. Deze strijd is nog lang niet voorbij."
"Ik ben hier met een doel gekomen. Maar na twee jaar is er zoveel gebeurd dat mijn doel ook is veranderd. Maar mijn hart ligt nog steeds hier, bij Corinthians. Dus we zullen zien." In totaal wist Memphis drie prijzen met de Braziliaanse club te winnen. "Ik ga naar het WK. Uiteindelijk is het een combinatie van mijzelf en de club, die ook haar ambitie moet tonen. Wat is de ambitie voor ons, voor de club, voor de supporters?"
"Corinthians is een enorme club en verdient, ik zeg het nogmaals, meer titels. Het verdient meer organisatie en verdient veel goede dingen. De supporters zijn een van de mensen die dit het meest verdienen", sluit de spits af.

















