
Viergever moet weg bij FC Utrecht: "Ze zeiden: dan ga je toch naar Real Madrid?"
Nick Viergever hoopt na zijn laatste wedstrijd voor FC Utrecht nog op een nieuw voetbalavontuur. Dat vertelt de 36-jarige verdediger voor de camera van RTV Utrecht. Viergever wilde zelf graag bij FC Utrecht blijven, maar de club besloot zijn aflopende contract niet te verlengen.
"Uiteindelijk heeft FC Utrecht de knoop doorgehakt dat ze verder gaan zonder mij. Ze gaven aan een andere kant op te willen. Ik voel mij daar goed bij. Ik weet dat ik hier altijd kan terugkomen in een andere rol", aldus de oud-speler van onder meer AZ, Ajax en PSV.
Wat nu? Dat weet Viergever nog niet. "Ik wil nog graag voetballen. Ik ben fit en vind het spelletje nog veel te leuk. Het moet goed voelen bij mijn nieuwe club. Onder andere qua ambitie. Het kan een club uit de Eredivisie worden, maar ook een club uit het buitenland. Ik ga rustig wachten en gesprekken voeren. Dan gaan we zien of er net zo'n match komt als met Utrecht, waarin zowel ik als de club dezelfde drive heeft."
Real Madrid
Viergever was sinds de zomer van 2022 actief in stadion Galgenwaard. Hij vertelde al eens dat zijn drie jonge kinderen in de afgelopen jaren supporter zijn geworden van FC Utrecht. "Ik vertelde het aan de eettafel. (...). Ze zeiden: dan ga je toch naar Real Madrid? Dan zie je maar hoe kinderen in zo'n situatie zitten."
"Mijn kinderen zijn niet anders gewend dan dat ik bij FC Utrecht voetbal. Dat zal volgend seizoen wel gek voor ze zijn. Het is zoals het is."

















