
Girona zwaait Míchel met veel lof uit: weg naar Ajax lijkt vrij
De weg naar Ajax ligt open voor Míchel. De vijftigjarige Spaanse trainer heeft donderdag zijn vertrek aangekondigd bij Girona, dat hij onlangs niet voor degradatie uit La Liga wist te behoeden. Míchel had een aflopend contract in het Estadi Montilivi.
Míchel stond sinds 2021 aan het roer bij Girona. Hij leidde de club in zijn eerste seizoen direct naar promotie naar La Liga. Het hoogtepunt was de historische derde plaats in 2023/'24, achter FC Barcelona en Real Madrid. De Catalanen mochten daardoor de Champions League in, maar verloren wel veel steunpilaren. Dat succes wist Míchel dan ook niet meer te evenaren.
Vorig seizoen wist Girona de dans nog te ontspringen met een zestiende plaats, maar deze jaargang degradeerden de Blanquivermells alsnog uit La Liga. Desondanks spreekt de club vol lof over Míchel, die in totaal 221 officiële duels aan het roer stond. 'Hij is uitgegroeid tot een van de belangrijkste trainers in de recente geschiedenis van de club', klinkt het.
'Onder zijn leiding heeft Girona FC een van de meest glorieuze periodes uit zijn geschiedenis beleefd. Het team heeft zich niet alleen in La Liga gevestigd met een gedurfde en herkenbare speelstijl, maar heeft ook ongekende mijlpalen bereikt', aldus Girona.
Het is de verwachting dat Míchel nu snel gepresenteerd wordt bij Ajax. Daar hintte onder meer Fabrizio Romano donderdag nog op.

















