Kees Smit 'Revelatie van Conference League'

Oppepper voor Kees Smit: AZ-talent krijgt twee benoemingen in Conference League

47Reacties

Heugelijk nieuws voor Kees Smit: het toptalent van AZ is verkozen tot revelatie van de Conference League dit seizoen. Dat meldt de UEFA op sociale media. De middenvelder werd eveneens opgenomen in het elftal van het toernooi. Crystal Palace won de Conference League woensdagavond.

De 'prijs' is een mooie oppepper voor de jongeling, nadat woensdag bekend werd dat hij niet met het Nederlands elftal zal afreizen naar het WK. Bondscoach Ronald Koeman laat hem thuis. Dat de twintigjarige Smit ondanks dat een goede ontwikkeling doormaakt, blijkt nu maar weer.

Een groep van oud-trainers en oud-voetballers stelt dat Smit ‘een duidelijke en meetbare impact had op de teamprestatie van AZ' dit jaar. In de tien Conference League-duels van de Alkmaarders kwam hij tot maar liefst vijf assists. 

In het elftal van het toernooi wordt Smit opgesteld samen met middenvelders Adam Wharton (Crystal Palace) en Isi Palazón (Rayo Vallecano).