
Van der Gijp stelt andere Oranje-rechtsbuiten op dan Malen: 'Hebben geen ander'
René van der Gijp heeft alle begrip voor de WK-selectie van Ronald Koeman. De bondscoach maakte woensdagmiddag zijn 26 namen bekend. Jeremie Frimpong heeft het niet gered, terwijl Crysencio Summerville voor het eerst is opgeroepen.
Woensdagmiddag was er ook direct een persmoment waar Koeman werd gevraagd naar zijn keuzes. "Die Koeman maakt zijn selectie bekend en dan gaan ze vragen: had je Flemming niet mee moeten nemen? Flemming", barst Van der Gijp in lachen uit. "Je weet hoe Koeman is. Die gaat niet Flemming voor de eerste keer meenemen tijdens het WK. Dat doet hij niet."
Wilfred Genee merkt op dat Summerville wel zijn debuut maakt in de selectie. "Zeker, die gaat ook spelen", is Van der Gijp zeker. "Die gaat rechtsbuiten spelen. We hebben geen ander." Normaliter staat Donyell Malen op die plek in Oranje. Liverpool-speler Frimpong heeft de selectie niet gehaald. "Eigenlijk is er bij Koeman nooit een speld tussen te krijgen. Hij heeft een kwakkelend seizoen gehad", stelt Van der Gijp, die de keuzes van Koeman goed kan begrijpen.
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















