Kieft en Jansen enthousiast over WK-oproepen Til en De Roon

Verrassende WK-klant aanwinst voor Oranje: 'Die loopt zich helemaal de schompes'

17Reacties

Wim Kieft en Rob Jansen hebben vertrouwen in de selectie van bondscoach Ronald Koeman voor het WK. Het duo denkt dat Oranje een goede kans maakt. In de KieftJansenEgmondGijp gaan Kieft en Jansen in op de verrassende namen van Guus Til en Marten de Roon.

Koeman ziet Til als middenvelder en stelt hem niet in de spits op. "Til is ook geen spits", beaamt Kieft. "Dat ging goed met die Saibari, maar dat was uit nood geboren. Die wisselden elkaar wel veel af", constateert de oud-voetballer, die enthousiast is over de PSV'er. "Die Til kun je er wel bij hebben. Die loopt zich helemaal de schompes. Als je echt druk moet gaan zetten en je staat achter en je moet het vastzetten, kan je hem er wel bij hebben."

Jansen is ook te spreken over de terugkeer van De Roon in Oranje. "Hij is ervaren, een karakterjongen, altijd top in de selectie. Voor de groep ook een goede gozer. Hij kan spelen, want hij heeft ervaring", steekt hij de loftrompet op.

De zaakwaarnemer is sowieso wel te spreken over de selectie, al moet er dan wel een ding meezitten. "Die selectie is op zich wel goed. Ik heb er redelijk goed vertrouwen in. Ik maak me alleen zorgen over de loting. Je moet wel goed loten", aldus Jansen. Bij een gunstige loting zou Oranje het ver kunnen schoppen, stelt hij.

Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!