
Harde kern FC Volendam juicht vertrek toe: 'Wij vroegen om het ontslag van Kruys'
De fanatieke achterban van FC Volendam kan zich volledig vinden in het vertrek van trainer Rick Kruys. Sterker nog: Hekside-woordvoerder Henk de Boer laat aan NH Nieuws weten blij te zijn dat Kruys niet langer aan het roer staat bij de Eredivisie-degradant.
Woensdag werd bekend dat Kruys per direct en 'in goed overleg' vertrekt uit het vissersdorp. Onder zijn leiding eindigde Volendam dit seizoen op de zestiende plaats in de Eredivisie. In de nacompetitie-finale ging het mis tegen Willem II. De Boer had woensdag nog app-contact met Kruys, onthult hij. De frontman van de Hekside - een fanatieke tribune in het stadion van Volendam - liet de jonge trainer persoonlijk weten dat de fans het vertrouwen in Kruys kwijt zijn geraakt.
"Vorig jaar ging hij nog op de schouders en nu vroegen we om zijn ontslag. Ik snap dat dit heel hard overkomt, maar dit zijn eenmaal de wetten van de voetballerij. Technisch directeur Patrick Busby gaf Kruys een uitstekende selectie om mee te werken. De beste selectie sinds jaren. Wij vinden dat de trainer dan verantwoordelijk is voor deze degradatie."
Diezelfde Busby is en blijft - voorlopig - wél geliefd bij de Volendamse achterban. "Hij heeft de afgelopen jaren laten zien dat hij met heel weinig middelen een behoorlijke selectie op de been kan brengen. Zeker in het kampioensjaar was er geen euro te besteden en uiteindelijk pakten we de titel met een puntenrecord."

















