
Sierhuis speelt open kaart over transfer: 'Dat is een verrijking als voetballer'
Kaj Sierhuis heeft aan ESPN bevestigd dat hij al de nodige interesse heeft ontvangen. Er komt een drukke periode aan, aldus Sierhuis. Afgelopen seizoen maakte de spits twaalf doelpunten in dertig wedstrijden voor Fortuna Sittard.
"Het is wel druk en het begint steeds drukker te worden", vertelt Sierhuis. "Dat is denk ik alleen maar positief en goed. Ik heb meermaals gezegd dat ik wacht tot na het seizoen met de balans opmaken. Dat is nu, en er begint ook steeds meer te spelen", geeft de spits toe. "De komende weken zullen druk worden, ook leuk, maar ook moeilijk. Dan is het op een gegeven moment aan mij om knopen door te hakken en dingen naast elkaar te gaan leggen: 'Wat wil ik nu?' Ik heb ook een gezin om rekening mee te houden."
Op de vraag of hij alle clubs tegen elkaar laat uitspelen, moet Sierhuis lachen. "Ik denk dat het voor mij het beste zou zijn als ik redelijk op tijd ergens kan aansluiten. Dat betekent niet dat ik aan een tijd gehecht ben of dat het moet voor een bepaalde datum, maar ik denk dat het fijn is om voor de competitiestart al ergens te zijn. Maar dan moet het juiste plaatje wel voorbij komen."
Presentator Wouter Bouwman zegt Sierhuis graag in Nederland te willen houden. "Je bent niet de eerste die het zegt. Ik hou alles open, maar ik weet, en iedereen, dat ik ook wel open sta voor een avontuur in het buitenland. Ik denk dat het ook een verrijking is van je leven als profvoetballer. Of dat nu gaat gebeuren hou ik in het midden, maar ergens in mijn carrière wil ik dat wel doen." Sierhuis speelde tussen 2020 en 2023 al voor Stade Reims in Frankrijk.

















