Memphis Depay geeft update over fitheid richting het WK

Memphis geeft hoopvolle update richting het WK: 'Ik denk dat we gaan verrassen'

41Reacties

Memphis Depay heeft een update gegeven over zijn fysieke gesteldheid richting het WK. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal kampte langere tijd met blessureleed, maar heeft inmiddels zijn rentree gemaakt bij Corinthians. Memphis gelooft erin dat Oranje kan 'verrassen' op het eindtoernooi.

Afgelopen week maakte Memphis voor de eerste keer in twee maanden weer speelminuten bij Corinthians. Bij de Braziliaanse club stond de Oranje-international twee maanden aan de kant met een dijbeenblessure. Toch is de aanvaller wel door bondscoach Ronald Koeman opgenomen in de definitieve selectie voor het WK.

"Ik heb nu minuten gemaakt en voel me best oké", vertelt Memphis, geciteerd door Voetbal International. "Op de training hebben we ook elf tegen elf gespeeld. Dus we trainen hard en ik voel me fysiek gezien best goed. Ik ben blij om terug te zijn op het veld. Nu gaat het erom dat het zelfvertrouwen terugkomt, maar er is nog genoeg tijd daarvoor."

Memphis zal zich spoedig gaan melden bij Oranje, maar hij is positief over de kansen van het Nederlands elftal op het WK. "Ik denk dat we mensen gaan verrassen", besluit de spits. In de groepsfase is Nederland gekoppeld aan Japan, Zweden en Tunesië.

Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!