
Van der Vaart verrast door WK-oproep: 'Dan had ik echt wel Kees Smit meegenomen'
Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder hadden liever Kees Smit in de WK-selectie van het Nederlands elftal gezien dan Guus Til. De twee oud-internationals vinden het een gemiste kans van bondscoach Ronald Koeman om Smit ervaring op te laten doen bij Oranje tijdens een eindtoernooi.
In de podcast Wes & Raf van Ziggo Sport gaat Van der Vaart in op de oproep van Til. "Wat hij doet en wat hij gedaan heeft, is echt ongelofelijk knap. Hij is voor het elftal van PSV fantastisch", stelt de analist. "Maar in het Nederlands elftal... Luister, echt geen kans. Maar dat hebben wij ook gezegd over Davy Klaassen en Donny van de Beek. Dat zijn spelers met kwaliteiten, maar als nummer tien van het Nederlands elftal komt er zo veel meer bij kijken."
"Ik had deze (de oproep van Til, red.) niet verwacht", gaat Van der Vaart verder. "Dan had ik echt wel Kees Smit meegenomen. Als je hem als Nederlands voetballand beetje ziet als het grootste talent, laat hem dan snuffelen. Elke ervaring is meegenomen. Daar hebben wij over vier jaar gewoon profijt van."
Sneijder sluit zich aan bij de woorden van Van der Vaart. "Met name, omdat Til voornamelijk als spits een topseizoen heeft gehad bij PSV", legt hij uit. "Dus dan vind ik merkwaardig dat hij als middenvelder opgeroepen is. Dan had ik ook liever een Kees Smit gezien. Dan kiest hij (Koeman, red.) misschien toch voor zekerheid."
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















