Driessen begrijpt Oranje-oproep voor De Roon

Driessen heeft begrip voor Oranje-oproep: 'Hij is een karaktermannetje'

25Reacties

Valentijn Driessen begrijpt de oproep van Martijn de Roon bij het Nederlands elftal voor het WK. Dat vertelt de columnist bij Cocktailtje met… van Vandaag Inside. De journalist ziet De Roon als een 'karaktermannetje'

Jerdy Schouten raakte in april geblesseerd aan zijn kruisband en moet daardoor het WK missen. De Roon is een logische opvolger, zo stelt Driessen. "Het speelde denk ik al met Schouten in zijn achterhoofd om De Roon op te roepen, want die kent hij heel goed. Dat vindt hij een karaktermannetje, zei hij in de persconferentie en dat is hij ook."

De Roon brengt een bepaalde sfeer mee die goed is voor het Nederlands elftal, zo ziet de columnist. "Hij is een hele goede speler voor in de groep en geeft altijd energie. Hij zet anderen op hun plaats en bij Atalanta heeft hij het heel goed gedaan. Alleen, hij is dik in de dertig en dan denk ik: wat heeft hij voor meerwaarde in dit Nederlands elftal? Want daarom heeft Koeman hem laten vallen voor de hele WK-cyclus. Hij is er nu bij en Schouten is er niet bij, maar eigenlijk maakt dat allemaal niet uit."

Hoewel De Roon al 35 jaar is, is hij nog altijd van vaste waarde voor Atalanta. De middenvelder is daar aanvoerder eindigde dit seizoen met zijn club als zevende in de Serie A. "Ik heb hem een paar keer gezien en ik kan mij voorstellen dat een trainer van dit soort types houdt: die altijd gaan en altijd gaatjes blijven dichtlopen, dus het zijn ideale trainerspelers", zegt Driessen. "Het zijn alleen geen spelers waardoor je ineens wel wint van Frankrijk in de halve finale."

Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!