
Lukkien ziet 'geweldige speler' bij Feyenoord: 'Minimaal de subtop van Europa'
FC Groningen-trainer Dick Lukkien denkt dat Luciano Valente 'minimaal de subtop van Europa' aan zou kunnen. Dat vertelt de oefenmeester in gesprek met Sportnieuws. Hij werkte samen met de middenvelder bij de Trots van het Hoge Noorden.
Vorige zomer maakte Valente de overstap van FC Groningen naar Feyenoord. Lukkien geniet nog altijd van zijn pupil. "Hij bruist van de energie, het is echt een geweldige gast om mee te werken", legt de trainer uit. "Hij wil altijd beter worden en is af en toe dan heel chagrijnig als het niet loopt. Daar houd ik ook wel weer van. Als je dan ziet wat voor stappen hij heeft gezet…"
Bij Feyenoord wist Valente zich goed aan te passen, zo zag ook Lukkien. "Voor de winter was hij echt geweldig. Hij nam Feyenoord bij de hand, vond ik", luidt het oordeel van de oefenmeester. "Na de winter had hij het wat moeilijker, maar dit wordt gewoon een hele goede speler."
Waar ligt de top van Valente? "Ik denk minimaal de subtop van Europa", antwoordt Lukkien, waarna het Nederlands elftal ter sprake komt. De middenvelder werd tot dusver twee keer opgeroepen voor Oranje. "Ik zou hem zeker meenemen. Omdat ik vind dat hij iets kan brengen met zijn passing en creativiteit. Ik zou hem altijd meenemen, maar ja; ik ben niet helemaal objectief", besluit Lukkien met een lach.
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















