Woerts noemt De Roon in WK-selectie van Oranje onbegrijpelijk

Gijp en Derksen volledig oneens met Woerts: 'Koeman knettergek? Schei toch uit!'

Update: 29 mei 2026 om 10:35
60Reacties

Chris Woerts noemt het schandalig dat Marten de Roon mee gaat naar het WK. De middenvelder is door bondscoach Ronald Koeman opgeroepen door het ontbreken van Jerdy Schouten. Jongelingen Luciano Valente en Kees Smit blijven thuis.

"Koeman is knettergek", opent Woerts bij Vandaag Inside. "Die neemt liever De Roon mee, omdat hij leuke filmpjes maakt op Instagram en tweetjes eruit gooit. 35 jaar… Dan kan je toch beter Smit meenemen, of Valente."

Johan Derksen is het niet met de sportmarketeer eens. "De Roon speelt altijd op het hoogste niveau in Italië, hij is aanvoerder en een jongen die problemen maakt. Is er een blessure, dan kan je hem risicoloos inzetten. Die twee jonge jongens waren dan meegegaan om hen eraan te laten ruiken, maar daar kan je niet van op aan." Woerts stelt dat het goed zou zijn geweest voor de toekomst om Smit en Valente mee te nemen. "Nee joh, schei uit, daar heeft Koeman schijt aan", countert Derksen.

"Koeman neemt die hele Nederlandse competitie niet serieus", haakt René van der Gijp in. "PSV heeft het hartstikke knap gedaan bij Liverpool uit en Napoli thuis, maar wedstrijdjes tegen Volendam… Valente was al vier maanden niets meer." Derksen is het daarmee eens. "Als je in een Nederlandse competitie speelt, moet je niet op een internationaal niveau komen. Dan ben je nergens."