
Derksen kraakt Oranje-drietal en grapt: 'Dan moet Koeman zijn zoon meenemen!'
Bij Vandaag Inside is er verdeeldheid over het feit dat er geen vierde keeper is meegenomen door bondscoach Ronald Koeman. Bart Verbruggen, Robin Roefs en Mark Flekken gaan mee naar het WK. Er is veel te doen over 'de vierde keeper van Oranje', vooral vanwege de manier waarop die optie vervalt.
Afgelopen week deelde Koeman op de persconferentie dat er geen extra keeper mee gaat naar het WK. "Dat leverde te veel kosten op", aldus de bondscoach. Onder meer Valentijn Driessen had daar in zijn column in De Telegraaf geen goed woord voor over.
Volgens VI-tafelgenoot Job Knoester had Justin Bijlow prima meegekund als vierde man. "Als hij zijn tanden poetst, is hij al geblesseerd aan zijn onderarm", reageert René van der Gijp op die opmerking. Johan Derksen is het wel met Knoester eens. "Als hij fit is, is het wel een goede keeper. De drie die ze nu hebben, daarvan vind ik geen één een echte Nederlands elftal-keeper. Als Koeman een vierde keeper mee moet nemen, moet hij zijn zoon meenemen", zegt Derksen cynisch over Telstar-doelman Ronald Koeman Jr.
Bijlow vertrok afgelopen winter van Feyenoord naar Genoa. Ondanks al het blessureleed in Nederland, stond de doelman in Italië al zestien keer onder de lat. "Ik had hem als Feyenoord zijnde ook niet weggedaan", meent Gijp. Ik vind die eerste keeper (Timon Wellenreuther, red.) namelijk niet zo best. Als je een geweldige eerste keeper hebt, had ik hem ook weggedaan."

















