Gerard Joling lanceert WK-nummer met ESPN

Gerard Joling lanceert WK-nummer met ESPN: 'Heel Nederland moet meezingen!'

46Reacties

Blessuregevallen, transfers, interviews en wedstrijdverslagen; alles vind je in de nieuwslijst van VoetbalPrimeur. In de rubriek 'Buitenspel' houden we jullie óók op de hoogte van de zaken die een te hoog privégehalte hebben voor de gewone nieuwslijst, maar zéker het vermelden waard zijn.

Gerard Joling lanceert WK-nummer

Joling en ESPN hebben de handen ineengeslagen voor de lancering van de WK-single 'Rood, Wit, Blauw.' Met het nummer hopen de zanger en de sportzender heel Nederland achter Oranje te krijgen tijdens het komende WK. De single is vanaf vrijdag te beluisteren op alle grote streamingplatforms.

Het gaat om een samenwerking tussen Joling en ESPN. "Een WK-nummer moet je voelen. Het moet je meteen laten zingen, springen en juichen. Voetbal en muziek verbindt en de komende weken staan we met heel het land achter onze mannen van Oranje. Ik kan niet wachten om dit heel Nederland te laten horen en vooral mee te laten zingen."

Ook ESPN kijkt uit naar de impact van het nummer. "Voetbal en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden", aldus marketingmanager Sabine Verheul. "Met 'Rood, Wit, Blauw' creëren we samen met Gerard een beleving die verder gaat dan alleen kijken naar voetbal. Met alle Oranjesupporters verenigd kunnen we laten zien waar een klein land groot in kan zijn. En samen kunnen we de wereld aan!"