
Bizarre situatie: OGC Nice komt met statement na vertrek Oranje-opponent
OGC Nice komt met een statement rondom het vertrek van Ali Abdi. De Tunesische international is al naar zijn land vertrokken voor de voorbereiding op het WK, maar Nice moet zich in de play-offs nog veilig spelen voor handhaving.
Nice heeft er alles aan gedaan om de Tunesische vleugelverdediger en Oranje-opponent langer bij zich te houden, maar het kon niet tot een akkoord komen met de Tunesische bondscoach. De speler is meermaals zwaar bedreigd via sociale media. 'Gezien de ernst van de situatie wil OGC Nice de specifieke context van de situatie van Abdi toelichten', zo begint de club in een statement.
'De club was in gesprek met de Tunesische voetbalbond om de speler te laten deelnemen aan de twee play-offwedstrijden tegen Saint-Etienne. Uiteindelijk kon er geen overeenkomst worden bereikt binnen een door de FIFA-data 'zeer complex tijdschema.''
'Genoodzaakt naar Tunesië af te reizen'
Abdi zelf wilde graag vechten voor handhaving van Nice, dat in de heenwedstrijd 0-0 gelijk speelde. Hij moet zich van de bondscoach echter melden. 'Hij was vandaag genoodzaakt naar Tunesië te reizen om de administratieve procedures met betrekking tot zijn visum voor de Verenigde Staten af te ronden.'
De club roept ook de bedreigingen de halt toe. ‘Tussen het verdedigen van de clubkleuren en het voldoen aan een oproep voor het WK met zijn nationale team, was de menselijke en sportieve keuze bijzonder moeilijk. Gezien de stortvloed aan bedreigingen waarmee hij via sociale media te maken krijgt, roept de club iedereen op tot terughoudendheid en respect voor een speler die, net als de club, slachtoffer is van deze incidenten.’ Abdi heeft dit seizoen 32 wedstrijden gespeeld namens Nice. Vrijdagavond staat het beslissende duel op het programma.

















