
Supporterscollectief 'verbaasd en teleurgesteld' over ontwikkeling: 'Grote zorgen'
Het Supporterscollectief Nederland maakt zich zorgen om de huidige gang van zaken omtrent de ticketprijzen voor uitsupporters. Dat laten ze weten door middel van een statement op sociale media. Er zijn in het verleden juist afspraken gemaakt mét het Supporterscollectief, maar die lijken overboord gegooid te worden.
Donderdag werd de belangenorganisatie geconfronteerd met berichten over het mogelijk afschaffen van de 40%-kortingsregeling op combitickets voor uitsupporters. Die regeling werd eerder ingevoerd als compensatie voor de beperkingen voor de uitfans in Nederland. 'Deze ontwikkeling baart ons grote zorgen', zo valt er te lezen.
Het Supporterscollectief baalt heel erg van het feit dat het voorstel tot stand is gekomen zonder overleg met de supportersorganisaties. De oproep voor 'uniforme en eerlijke ticketprijzen' blijft nog altijd actueel. 'We begrijpen dat clubs te maken hebben met stijgende kosten en inflatie. Echter, deze realiteit mag niet eenzijdig worden afgewenteld op de groep supporters die hun club overal en altijd volgt.'
Verder wijst het Supportescollectief dat het feit dat het mogelijk afschaffen van de 40%-regeling 'een directe en forse financiële impact' zal hebben op de supporters. 'De kosten voor het bijwonen van uitwedstrijden zijn de afgelopen jaren al sterk gestegen door hogere vervoersprijzen en oplopende beveiligingskosten. Een extra lastenverzwaring bovenop deze ontwikkeling is dan ook volstrekt onredelijk. Voetbal mag geen sport worden voor elite; het moet een sport blijven voor iedereen.'
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















