Viergever kijkt trots terug op Utrecht-periode

Viergever kijkt trots terug op Utrecht-periode: 'Veel mooie herinneringen gemaakt'

15Reacties

Nick Viergever neemt na vier seizoenen afscheid van FC Utrecht. In gesprek met de clubkanalen blikt de linksbenige verdediger terug op zijn periode in de Domstad. Viergever geeft aan trots te zijn op het feit dat hij en de club samen de doelen hebben weten te bereiken, en op de groei die de club heeft doorgemaakt.

"Mijn doel vanaf de eerste dag was om Europees voetbal te halen met Utrecht. Dat was voor mijzelf het streven, maar ook de club hunkerde ernaar. Dat was mijn doelstelling hier, en het voelt goed dat we dat hebben gehaald. Hoe de club gegroeid is, daar ben ik wel trots op", begint Viergever. "We hebben geprobeerd een nieuwe cultuur neer te zetten en daarvoor moet je obstakels overwinnen en kritisch zijn. Die paden hebben we wel belopen."

Als hoogtepunt noemt Viergever het seizoen 2024-2025, waarin de vierde plaats werd behaald, en het daaropvolgende Europese voetbal. "De spirit die we hadden, de fans die massaal kwamen. We waren echt één. Die connectie met de fans gaf een heel mooi gevoel en dat hebben we doorgetrokken naar dit seizoen. Dat waren hele mooie maanden, hele mooie avonturen. Elke drie dagen spelen is het leukste wat er is."

"Ik zie mezelf als een teamspeler die altijd honderd procent inzet toont, die er alles aan doet om te winnen, om het team te helpen, om de jongens te helpen en voor iedereen klaar te staan", antwoordt Viergever op de vraag hoe hij hoopt dat men hem zal herinneren. "Iemand die alles geeft, dat is hoe ik ben. Ik ben er trots op dat ik zoveel wedstrijden in De Galgenwaard heb mogen spelen, waar ik zoveel mooie herinneringen heb mooie maken. In de laatste twee seizoenen heb ik echt een ongekende connectie gevoeld tussen de fans en het team. Ik hoop dat ze me onthouden als iemand die alles doet om wedstrijden te winnen."