
Mike Verweij neemt het op voor controversiële WK-keuze Koeman: 'Volkomen logisch'
De keuze om Wout Weghorst te selecteren voor het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico is volkomen logisch. Dat stelt Mike Verweij. De journalist van De Telegraaf is daarnaast ook erg lovend over het karakter van de Ajax-spits.
"Als je ziet hoeveel haat Wout Weghorst over zich heen krijgt", begint Verweij tijdens de podcast Kick-off van De Telegraaf als het over de selectie van de Ajax-spits gaat. Verweij neemt het op voor Weghorst. "Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Wout Weghorst niet het allerbeste seizoen van zijn carrière heeft gehad, maar ik vind het volkomen logisch dat Koeman hem wel meeneemt."
Verweij denkt dat Weghorst met zijn lengte iets kan toevoegen en dat hij een meerwaarde heeft omdat het een type spits is dat anders ontbreekt in de WK-selectie van Koeman. Daar is Driessen het helemaal niet mee eens. "Hij kan helemaal niet aanvallend koppen", stelt hij. "Hij kan wel reuring veroorzaken." Verweij verbaast zich over de statistieken van de 33-jarige, want per honderd minuten is Weghorst bij een doelpunt betrokken in Oranje, concludeert de Telegraaf-journalist.
De keuze voor Weghorst wordt niet alleen verdedigd door Verweij, ook is hij lovend over de spits. "Het is ook een type dat makkelijk op de bank gaat zitten en de dag na een wedstrijd, als de reserves moeten trainen, dan loopt hij de pollen uit het trainingsveld. Ik vind het echt een hele normale en logische keuze. Dat hij niet in zijn allerbeste vorm steekt, dat klopt, maar dat hoeft misschien ook niet als je de hele voorbereiding op een toernooi mee mag maken."
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















