
Jeremie Frimpong reageert voor het eerst op mislopen van WK 2026 met Oranje
Jeremie Frimpong heeft voor het eerst van zich laten horen na de bekendmaking van de WK-selectie. Ronald Koeman besloot de Liverpool-speler thuis te laten voor het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Ondanks het treurige nieuws voor Frimpong hoopt hij dat Oranje het goed gaat doen.
'Het mocht deze keer niet zo zijn', schrijft Frimpong op X. Daarbij plaatst hij een foto van het Nederlands elftal waarop de 25-jarige te zien is in het shirt van Oranje tijdens een wedstrijd. Ondanks het slechte nieuws voor Frimpong blijft hij positief richting het Nederlands elftal. 'Ik zal deze zomer als eerste de jongens bij elke stap steunen.'
Bondscoach Koeman besloot Frimpong niet te selecteren en daarom zal de Liverpool-verdediger niet zijn eerste wereldkampioenschap spelen. Tot nu toe kwam hij tot vijftien interlands, waarin hij één keer wist te scoren. Onder Koeman maakte hij zijn debuut, maar Crysencio Summerville werd door de oefenmeester geselecteerd als vervanger.
In het seizoen 2025/2026 kwakkelde Frimpong met blessures. Meerdere keren liep hij tegen spierproblemen aan, waaronder een hamstringblessure. Ook tijdens zijn laatste interland voor het Nederlands elftal moest Frimpong, nadat hij was ingevallen, het veld verlaten met een kwetsuur. Toch kwam hij tot 35 wedstrijden voor Liverpool. Daarin scoorde hij twee keer en gaf hij twee assists.
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















