
Kieft schrikt van Eredivisie-niveau: 'Internationaal gewoon niet serieus te nemen'
Volgens Wim Kieft is de Eredivisie internationaal niet serieus te nemen. Dat stelt hij in zijn column in De Telegraaf. Ook steunt de oud-international het besluit om Kees Smit en Luciano Valente niet op te nemen in de WK-selectie van Oranje.
'Koeman heeft gewoon logische keuzes gemaakt in zijn selectie', begint Kieft in zijn column. 'Hij heeft nauwelijks tot geen spelers gepasseerd die sowieso onderdeel van het elftal zouden moeten uitmaken. Misschien Jeremie Frimpong, maar verder…'
Ook de roep voor Smit en Valente kan Kieft zich niet in vinden. 'Je hoort de namen van Kees Smit en Luciano Valente. Niemand kan toch beweren dat die twee afgelopen maanden extreem hebben uitgeblonken bij AZ en Feyenoord dat zij mee moeten naar het WK. En zij spelen dan ook nog in de Eredivisie, een competitie die je internationaal niet serieus kan nemen', aldus de oud-spits.
Op basis van de selectie ziet Kieft dat Koeman de Eredivisie ook niet serieus neemt. 'Er zijn slechts twee ’Nederlandse’ internationals zijn geselecteerd met Guus Til en Wout Weghorst', vervolgt hij. 'Twee spelers die ook nog eens geen enkele aanspraak maken op een basisplaats bij Oranje.'

















