Kieft ziet in Malen concurrentie voor Memphis

Kieft waarschuwt Memphis: 'Nu moet hij serieus aan de bak en scherp zijn'

16Reacties

Donyell Malen en Memphis Depay gaan op het komende WK de concurrentie om de spitspositie met elkaar aan, stelt Kieft in zijn column in De Telegraaf. Daarnaast ziet de oud-international dat Brian Brobbey de kwaliteiten mist om de ideale pinchhitter van Oranje te zijn. 

'Als Brian Brobbey ook zou kunnen fungeren als pinchhitter, had de bondscoach Weghorst wel thuisgelaten. Weghorst is nu eenmaal de beste pinchhitter, zonder dat dit inhoudt dat hij een hele goede spits is voor het Nederlands elftal', schrijft Kieft in zijn column. 'Dat zijn twee verschillende zaken.'

De oud-international ziet dan ook dat Memphis en Malen niet hoeven te vrezen voor de 33-jarige spits, maar schrijft wel dat ze elkaars concurrenten zijn. 'Lekker voor Koeman en Oranje, die concurrentie. Sinds het wegvallen van Robin van Persie als international in augustus 2017 is Depay de onbetwiste aanvalsleider van Oranje geweest. Dat werkt gemakzucht in de hand.'

'Nu moet Depay serieus aan de bak en scherp zijn, wil hij zijn plaats in de spits van Nederland niet verliezen. Koeman kan daar zijn voordeel mee doen', gaat Kieft verder. 'Als bondscoach kan Koeman daar mooi zijn voordeel mee doen en dan valt het te hopen dat het Nederlands elftal daarvan extra profiteert.'