
Maaskant bekritiseert FC Groningen-publiek: ‘Ik had er een pesthekel aan’
Robert Maaskant had tijdens zijn periode bij FC Groningen 'een pesthekel' aan de manier waarop supporters zich bij thuisduels uitten. Hij vertelt dat in een podcast met Dick Lukkien, de huidig trainer van De Trots van het Noorden.
Maaskant werkte één seizoen (2012/13) in de Euroborg. In zijn eigen podcast De Maaskantine bij Sportnieuws praat hij met Lukkien over de fans van FC Groningen. Zij hebben de reputatie behoorlijk kritisch te zijn - en Maaskant kan dat uit eigen ervaring beamen. "Ik moet heel eerlijk toegeven: ik had er een pesthekel aan, aan het publiek hier, hoe dat reageerde", vertelt hij.
"We speelden bijvoorbeeld een wedstrijd tegen Ajax, zetten ze een paar minuten vast op eigen helft. Als Ajax - het goéde Ajax toen nog - er dan één keer onderuit speelde, kreeg je een fluitconcert. Ik vond het heel kritisch en heel negatief, qua benadering."
In zijn eerste en uiteindelijk ook enige seizoen met Groningen eindigde Maaskant op de zevende plaats in de Eredivisie. Later werkte hij nog bij onder meer NAC Breda, Go Ahead Eagles en Almere City.




















