Dirk Proper doet er goed aan om NEC te verlaten

'Verlengen bij NEC? Nee, beter om ergens een nieuwe start te maken'

60Reacties

Dirk Proper zou er goed aan doen om deze zomer te vertrekken bij NEC. Dat stelt Voetbal International-journalist en NEC-watcher Sander Janssen. Proper, kind van de club, zat dit seizoen vaak op de bank in Nijmegen.

"Ik denk dat Dirk Proper toe is aan een volgende stap. Met alle respect voor Dirk, want ik vind het een geweldige gozer: het is niet voor niets dat hij dit seizoen op de bank is beland", vertelt Janssen in de Jarda Podcast.

"Kodai Sano is beter. Dan moet je als vervanger wel een speler binnenhalen die potentie heeft en dat zie ik bij Proper niet. Verlengen? Nee, het is voor hem goed om ergens een nieuwe start te maken."

Proper (24) debuteerde eind 2019 in het eerste elftal van NEC. Dit seizoen raakte hij in oktober z'n basisplaats kwijt onder trainer Dick Schreuder. Het contract van de middenvelder loopt nog één jaar door. De Gelderlander schreef deze week dat NEC bereid is om mee te werken aan een transfer.