
Promovendus Willem II laat 'Koningskind' gaan; ook drietal huurlingen vertrekt
Willem II neemt afscheid van Raffael Behounek. Het aflopende contract van de Oostenrijkse verdediger wordt niet verlengd, maakt de promovendus bekend. Ook huurlingen Gijs Besselink, Samuel Bamba en Calvin Twigt keren niet terug in Tilburg.
"Het is een voorrecht om voor deze club te mogen spelen", wordt Behounek geciteerd op het digitale thuis van de Tricolores. "Het was geen makkelijk seizoen, maar juist daarom maakt dit succes het extra mooi. Ik verlaat de club met opgeheven hoofd en wil iedereen bedanken voor mijn tijd bij Willem II."
De 29-jarige Behounek arriveerde in de zomer van 2023 bij Willem II. Hij promoveerde met de club in zijn eerste seizoen, om een jaar later weer af te dalen naar de Keuken Kampioen Divisie. Via de play-offs slaagden Behounek en Willem II er deze jaargang wederom in om terug te keren op het hoogste niveau.
Willem II laat weten dat Behounek zich na dit seizoen 'Koningskind' mag noemen. Dat is een eretitel die de Tilburgers toekennen aan spelers die van grote waarde zijn geweest.
Huurlingen vertrekken
Van huurlingen Gijs Besselink, Samuel Bamba en Calvin Twigt neemt Willem II eveneens afscheid. Het trio werd dit seizoen gehuurd van respectievelijk FC Twente, VfL Bochum en Go Ahead Eagles. Van Mounir El Allouchi werd eerder deze week al bekend dat hij Willem II zou verlaten. Zijn contract loopt eind juni af. Vleugelverdediger Alessandro Ciranni en spits Thomas Verheydt gaan wél mee de Eredivisie in.

















