
Arsenal viert Premier League-titel uitbundig met massale huldetocht door Londen
Arsenal viert zondag de Premier League-titel op grootse wijze met de supporters in Noord-Londen. Een dag na de verloren Champions League-finale tegen Paris Saint-Germain werd de Engelse landskampioen alsnog in het zonnetje gezet tijdens een uitgebreide huldetocht door de stad.
Voor de ploeg van Mikel Arteta was het weekend er een met twee gezichten. Waar zaterdag nog de teleurstelling overheerste na het mislopen van de Champions League in een strafschoppenserie tegen PSG, maakte de club een dag later alsnog ruimte voor feest.
De selectie stapte in een open bus voor een tour door Noord-Londen, waarbij onder meer het Emirates Stadium en het historische Highbury werden aangedaan. Langs de route verzamelden zich enorme aantallen supporters om de spelers toe te juichen.
De sfeer langs de kant van de weg was uitbundig. Rode rookfakkels kleurden de straten, waardoor het zicht voor spelers soms werd beperkt en er her en der werd geknipperd en gewreven in de ogen. Toch overheerste vooral het feestgevoel op de bus, waar werd gezongen en gedanst met de fans.

















