
Valentijn Driessen spot gemiste kans bij Oranje: 'Koeman is geen avonturier...'
Valentijn Driessen had Kees Smit of Luciano Valente eerder opgeroepen voor het WK 2026 dan Marten de Roon. Volgens de journalist van De Telegraaf doet bondscoach Ronald Koeman dat niet, omdat de oefenmeester "geen avonturier" is. De selectie van Wout Weghorst kan Driessen dan wel weer heel goed begrijpen.
"Ik dacht eigenlijk: Ronald Koeman kan vrij weinig anders dan deze selectie meenemen", zegt Driessen in een video-item van De Telegraaf als de selectie van het Nederlands elftal ter sprake komt. "Misschien kan je her en der nog wat, zo gaat het altijd over Joey Veerman en misschien kan je die nog meenemen. Dat is een dichte deur voor de bondscoach. Ik had niet zo veel problemen met die selectie."
Driessen had wat jongere voetballers bij de selectie gehaald, maar wist al dat Koeman dat niet ging doen. "Dat hij wat oudere jongens er weer bij haalt, het is niet mijn manier. Ik zou eerder Valente of Kees Smit meenemen dan Marten de Roon, maar dit is een groot gedeelte van de selectie waarmee hij ooit de finale van de Nations League heeft gehaald. Het is typerend voor Ronald Koeman. Het is geen avonturier, maar dat is hij als trainer ook nooit geweest."
Ook Weghorst, die meegaat naar het WK 2026, wordt besproken. "Ik vind negen doelpunten bij Ajax nog veel dit seizoen, na zo'n dramajaar. Hij zoekt een pinchhitter en je kan inderdaad Virgil van Dijk naar voren zetten in de laatste minuten, maar dat zijn de laatste minuten. Een pinchhitter heb je misschien wel nodig vanaf de zestigste minuut. Weghorst heeft zich wel al bewezen in die rol, dus die keuze begreep ik wel van Koeman. Daar heb ik niet zoveel problemen mee."
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















