
Van der Gijp noemt zijn ideale Oranje voorhoede: 'Die moet je een kans geven'
René van der Gijp zou Donyell Malen zonder twijfel aanwijzen als spits van het Nederlands elftal op het WK. In de videorubriek De Krantjes van Vandaag Inside spreekt de oud-voetballer zich duidelijk uit over de ideale voorhoede van Oranje.
Tijdens een gesprek met Wilfred Genee krijgt Van der Gijp de vraag voorgelegd of hij in de punt van de aanval zou kiezen voor Malen of Memphis Depay. Zijn antwoord laat weinig ruimte voor twijfel. "Malen, honderd procent. Daar hoef je niet over na te denken", aldus Van der Gijp.
Volgens de analist heeft de aanvaller het afgelopen halfjaar bij AS Romadusdanig veel vertrouwen opgedaan dat hij een basisplaats verdient. "Die heeft zo'n sterke zes maanden gehad en zo veel vertrouwen getankt. Die moet je gewoon een kans geven." Malen maakte in achttien Serie A-duel maarliefst veertien doelpunten.
Van der Gijp ziet vervolgens Cody Gakpo als linksbuiten en verrassend genoeg Crysencio Summerville aan de rechterkant. Genee reageert verbaasd op die keuze, maar de VI-analist blijft bij zijn standpunt. "We hebben niet zoveel anders. Je moet iedereen op de plek zetten die ze aankunnen. In het veld rouleert het vanzelf."
Voor Noa Lang is er volgens Van der Gijp voorlopig geen plek in zijn ideale basiself. "Lang heeft een matig seizoen gehad in Turkije, dus die zet ik niet in de basis. Mensen moeten op hun plek staan waar ze zich thuisvoelen."
Check nu de nieuwste aflevering van Studio Oranje over de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal!

















