
Brobbey dankt 'grote broer' bij Oranje: 'Bijzonder dat hij dat voor me doet'
Brian Brobbey voelt zich na een sterk seizoen met Sunderland klaar voor het WK met Oranje. De 24-jarige spits dankt 'grote broer' Denzel Dumfries en is lovend over 'concurrenten' Donyell Malen en Memphis Depay.
"Ik denk dat Malen het heel goed doet in de spitspositie bij Roma. Je hebt Wout en Memphis is natuurlijk all time topscorer, net terug van zijn blessure, maar die is ook heel belangrijk voor het team", vertelt Brobbey in gesprek met Voetbal International. "Hij is echt een van de leiders, dit wordt zijn derde WK volgens mij, hij heeft alles al gezien, dus natuurlijk goed dat hij meegaat. Ik heb ook een goede band met Memphis, tijdens het EK spraken we heel vaak met elkaar."
De ex-Ajacied heeft met meer spelers bij Oranje een goede band. Zo is hij al langer bevriend met Ryan Gravenberch, Jorrel Hato en Jurriën Timber. Maar met één international heeft hij nog meer contact. "Met Denzel Dumfries bel ik héél erg vaak!", grijnst Brobbey. "Denzel is een geweldig persoon toch, een geweldige jongen. We lachen veel samen, maar hebben ook gewoon serieuze gesprekken. Bijvoorbeeld, na mijn seizoen bij Ajax zei hij tegen me dat ik met iemand moest gaan werken, met Patrick Woerst."
Die personal trainer helpt verschillende topvoetballers, met name in het verbeteren van hun kijkgedrag. "Dat heb ik toen opgepakt, omdat Denzel ook met hem werkt. Denzel is mijn soort van grotere broer, snap je? Dus ik luister gewoon naar hem. Zo probeert hij me te helpen. Dat is wel bijzonder ja, dat hij dat voor me doet."

















