
Heracles Almelo slaat belangrijke slag en verlengt met ervaren steunpilaar
Mike te Wierik blijft ook komend seizoen speler van Heracles Almelo. De 33-jarige verdediger heeft zijn aflopende contract met één jaar verlengd, met een optie voor nog een seizoen.
Heracles eindigde afgelopen seizoen op de laatste plaats in de Eredivisie, waardoor het volgend jaar uitkomt in de Keuken Kampioen Divisie. Te Wierik werd eerder ook in verband gebracht met promovendus ADO Den Haag, maar de centrale verdediger liet in een interview weten ook met alle plezier bij Heracles te blijven.
De beslissing om bij Heracles te blijven was snel gemaakt. "Dit is toch mijn cluppie. Ik heb hier mijn profdebuut gemaakt, heb dik tweehonderd wedstrijden voor Heracles Almelo gespeeld en ben vorig jaar weer met open armen ontvangen", begint hij in een interview met het clubkanaal van Heracles. "Met alles wat in mijn vermogen ligt wil ik de club komend seizoen helpen om terug te keren naar het niveau waar het thuishoort."
Ook technisch directeur Ernest Faber is verheugd met de contractverlenging. "Mike is een speler met een groot hart voor Heracles Almelo en een uitzonderlijk professionele houding. Hij laat iedere dag zien wat er gevraagd wordt om op het hoogste niveau te presteren en is daarin een voorbeeld voor zijn ploeggenoten. Zijn betrouwbaarheid, ervaring en betrokkenheid bij de club maken hem van grote waarde, zowel op als buiten het veld."

















