Memphis haalt zorgen over WK met Oranje weg: 'Ik voel me goed en ben blij'

Memphis geeft blessure-update in aanloop naar WK: 'Veel vraagtekens geweest...'

189Reacties

Memphis Depay heeft een update gegeven over zijn fitheid richting het WK. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal voelt zich naar eigen zeggen goed en werkt met veel honger en enthousiasme toe naar het eerste groepsduel met Japan op 14 juni. Of hij dan aan de aftrap staat, blijft afwachten.

Er heeft lange tijd onzekerheid geheerst over de fitheid van Memphis, die onder Ronald Koeman doorgaans een vaste waarde is in Oranje. De aanvaller miste een groot deel van de laatste wedstrijden van zijn club Corinthians, maar staat sinds kort weer op het veld. Hij maakte al zijn rentree in Brazilië en voegde zich deze week tot de Oranje-selectie in Zeist.

Voor de camera van ESPN geeft Memphis een update over zijn laatste, tumultueuze maanden. Zo miste hij de laatste interlandperiode van Oranje nog. "Jullie weten natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt", begint hij. "Maar dat is achter de schermen, anders had je er wel toegang tot. Dat hebben jullie helaas niet. Voor de buitenwereld zijn er dan misschien heel veel vraagtekens, van: wat gaat er gebeuren? Wanneer is hij fit?"

Die vragen kan hij nu zelf beantwoorden. "Ik heb heel hard getraind. Ik ben niet van de nummers, maar als we kijken naar de data ligt dat goed bij elkaar. Het gevoel zegt dat het goed zit. Ik voel me goed en ik ben blij dat ik bij de groep ben. In maart kon ik er niet bij zijn, nu wel. Ik ga met heel veel zin richting het WK werken."