
Summerville reageert op 'niet verwachte' eerste oproep voor het Nederlands elftal
Crysencio Summerville had niet verwacht dat hij door Ronald Koeman opgeroepen zou worden voor het WK 2026. Dat vertelt de buitenspeler van West Ham United in gesprek met ESPN. Na een blessure tijdens de vorige interlandperiode dacht Summerville dat zijn kans om Oranje te halen verkeken was.
"De trainer moet je natuurlijk zien om te kijken hoe je in de groep past", zegt Summerville voor de camera's van ESPN als hij vertelt over zijn selectie voor het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. De buitenspeler van West Ham United had het niet verwacht. "Ook qua speelstijl en hoe je in de groep ligt. Het was dus wel een verrassing."
Summerville is door Koeman voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal gehaald, maar komt daar weinig onbekende mensen tegen. "Ik denk dat ze wel een aantal wedstrijden van me hebben gezien, dus qua kwaliteiten weten ze wat ik kan. Ik ken ook nog veel jongens van de jeugd, dus dat zit wel goed eigenlijk."
Terugblikkend op het moment dat Summerville hoorde dat hij meeging naar het WK 2026 weet de 24-jarige nog goed waar hij was. Het bijzondere moment is in huize Summerville dan ook gevierd. "Ik was met mijn familie. We hebben het gevierd natuurlijk. Er was veel emotie. Ik kwam van ver dit seizoen. Alle dank naar God."
Check nu de nieuwste Studio Oranje over Timber, De Jong, Memphis, Summerville en véél meer!

















