
Denzel Dumfries is duidelijk over WK-kansen Oranje: 'We gaan om te winnen...'
Denzel Dumfries denkt dat het Nederlands elftal op het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico hoge ogen kan gaan gooien. De rechtervleugelverdediger ziet Oranje als kanshebber op de eindoverwinning. Daarbij mag er wel positiever gedacht worden over de kansen op het WK, zo stelt hij.
"Ik heb er enorm veel zin in", verklaart Dumfries bij SBS6 als hij over het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico praat. "Een WK is het grootste toernooi en daar kijk ik enorm naar uit. Ik ben er klaar voor. We weten allemaal wat ons te doen staat en hoe je nu tot een succes moet gaan komen."
Over de WK-kansen voor het Nederlands elftal is Dumfries duidelijk. "Ik ga ergens altijd naartoe om te winnen. We hebben een groep die in staat is om te winnen, dan moet wel alles goed vallen. De details moeten kloppen, maar ik geloof erin dat als wij met zijn allen de juiste mentaliteit hebben en de juiste dingen doen, dat wij kanshebbers zijn. Dan moet je het wel laten zien, maar ik vind dat wij een uitstekende selectie hebben."
Dumfries vindt ook dat er meer positiviteit rond Oranje en de kansen op het WK mag zijn. "Als je kijkt naar de selectie heb je heel veel jongens die bij een topclub spelen. Wij spelen allemaal op het hoogste niveau, we spelen allemaal om de prijzen. Als we geen prijzen winnen bij onze club, zijn wij teleurgesteld en dat moet hier ook gaan leven."
Check nu de nieuwste Studio Oranje over Timber, De Jong, Memphis, Summerville en véél meer!

















