Tottenham toont interesse in Savinho

'Tottenham meldt zich bij Manchester City om voorhoede te versterken'

7Reacties

Tottenham Hotspur is met Manchester City in gesprek over een transfer van Savinho, melden diverse media, waaronder Fabrizio Romano en het Braziliaanse Ge Globo. Spurs, dat zich ternauwernood gehandhaafd heeft in de Premier League, mikt op een definitieve transfer.

Savinho, die in het seizoen 2022/2023 op huurbasis voor PSV speelde, kwam in het laatste seizoen van Pep Guardiola bij City voornamelijk vanaf de bank. Het is een van de redenen dat de buitenspeler niet is opgenomen in de WK-selectie van Brazilië. City brak het contract van Savinho in oktober vorig jaar nog open, maar staat nu welwillend tegenover een transfer.

Spurs is de gesprekken over een transfer van Savinho gestart met City, valt te lezen. Hoewel de gesprekken zich nog in een vroeg stadium bevinden, wordt er vanuit Noord-Londen ingezet op een definitieve transfer. Onduidelijk is wat Savinho moet kosten. De Braziliaan ligt nog tot medio 2031 vast in het Etihad Stadium, zijn marktwaarde wordt getaxeerd op veertig miljoen euro.

Roberto De Zerbi, manager van Tottenham, wil de transferzomer vooral benutten om de voorhoede te versterken. De Londenaren beschikken in de aanval al over een andere Braziliaan, Richarlison.

Check nu de nieuwste Studio Oranje over Timber, De Jong, Memphis, Summerville en véél meer!