
FIFA onthult in welke combinaties Oranje tijdens de WK-groepsfase aantreedt
Het Nederlands elftal treedt in de groepsfase van het WK driemaal aan in het oranje. Voor de wedstrijden tegen Japan, Zweden en Tunesië hoeft het witte uittenue niet uit de kast getrokken te worden. Voor Nederland begint het WK op 14 juni om 22.00 uur.
Oranje presenteerde onlangs de nieuwe thuistenues in combinatie met Nike. In Noord-Amerika zullen de mannen van bondscoach Ronald Koeman aantreden in het oranje met zwarte accenten óf in het wit met oranje accenten.
Uit de officiële documenten van de FIFA blijkt dat het Nederlands elftal in de drie groepswedstrijden enkel in het thuistenue speelt. Op 14 juni trapt Nederland het WK af met de eerste wedstrijd tegen Japan. Dan zal het elftal van Koeman volledig in het oranje op het veld verschijnen, dus met oranje shirts, broeken én sokken.
Het tweede groepsduel tegen Zweden, op 20 juni, speelt Oranje wederom in het thuistenue. Dit keer met zwarte broekjes en oranje sokken. Datzelfde zal op 26 juni het geval zijn tegen Tunesië. De uitslagen van deze wedstrijden en de resultaten op de andere velden in Noord-Amerika zullen invloed hebben op het verdere verloop van het WK voor Nederland. Dan zal dus ook blijken of het uittenue in een eventuele volgende ronde wél de kast uit kan.

















