Thomas Bruns verlengt bij Heracles Almelo

Nieuws uit Almelo: Heracles meldt na Te Wierik-deal nóg een contractverlenging

10Reacties

Een dag na de contractverlenging van Mike te Wierik (33) meldt Heracles Almelo ook langer door te gaan met Thomas Bruns (34). Het ervaren duo blijft de Eredivisie-degradant trouw en gaat ook in de Keuken Kampioen Divisie uitkomen in het Asito Stadion.

Maandag maakte Heracles bekend het contract van Te Wierik te verlengen. Dinsdag wordt bekend dat Bruns het voorbeeld van zijn één jaar jongere teamgenoot volgt. De club uit Almelo eindigde afgelopen seizoen op de laatste plaats in de Eredivisie, waardoor het na de zomer uitkomt in de Keuken Kampioen Divisie. Ondanks dat blijft het ervaren duo Heracles trouw.

"Dit is mijn club", laat Bruns weten op de website van Heracles. "Ik ben hier praktisch naast het stadion opgegroeid en heb de club altijd van dichtbij meegemaakt. Dat gevoel raak je nooit kwijt. Juist daarom wil ik ook in deze fase, na de degradatie, mijn verantwoordelijkheid nemen en de club trouw blijven. Samen willen we bouwen aan een nieuwe toekomst. Ik voel me ontzettend gewaardeerd en die betrokkenheid geeft mij extra motivatie om alles te geven op het veld."

Ook technisch directeur Ernest Faber laat van zich horen na het contractnieuws van de middenvelder. "Thomas is, net als Mike te Wierik, een belangrijke cultuurdrager binnen Heracles Almelo. Hij bewaakt het DNA van de club en geeft de normen, waarden en verwachtingen door aan de volgende generatie spelers. Thomas weet wat er nodig is om op het hoogste niveau te presteren en brengt daarin veel ervaring mee."

Bruns kwam tussen 2010 en 2017 al uit voor Heracles. In 2022 begon hij aan zijn tweede periode in Almelo. Tot dusver staat de teller op meer dan driehonderd officiële wedstrijden. Afgelopen seizoen waren dat er 27. Ook na zijn carrière als voetballer blijft Bruns verbonden aan Heracles, meldt de club. Hij gaat een 'traineeship management' volgen.