
Stam begrijpt Oranje-oproep: 'Heel stabiel, goede passing en goed overzicht'
Jaap Stam begrijpt dat Mats Wieffer is opgenomen in de WK-selectie van het Nederlands elftal. Dat vertelt de oud-voetballer in gesprek met ESPN. Hij is zeer te spreken over de kwaliteiten van de multifunctionele Oranje-international.
"Hij heeft het heel goed gedaan dit jaar bij Brighton, vooral als rechtsback", is Stam lovend over de prestaties van Wieffer. "Hij is heel stabiel, heeft een goede passing en goed overzicht. Het is belangrijk dat er spelers zijn die constant zijn en simpel kunnen voetballen."
Een slecht seizoen, zoals Virgil van Dijk bij Liverpool, hoeft volgens Stam niet per se te zeggen dat het ook bij Oranje niet goed zal gaan. "Ongetwijfeld zal hij voor zichzelf het seizoen hebben geanalyseerd", aldus de voormalig voetballer, die 67 keer uitkwam voor het Nederlands elftal. "Zij hebben het enorm lastig gehad met alles wat er is gebeurd en hoe ze gepresteerd hebben."
"Maar het fijne is, en dat zeg ik uit ervaring, dat je een soort van opnieuw kunt beginnen. Met nieuwe spelers, in een andere omgeving en met een ander doel", gaat Stam verder. "Dat kan heel prettig zijn. Zo kun je alles van je afzetten en je focussen op iets nieuws."
Check nu de nieuwste Studio Oranje over Timber, De Jong, Memphis, Summerville en véél meer!

















