
Ajax-trainer Míchel deelt gelijk zijn grote doel: 'Vertrouwen in dat het lukt'
Míchel is in zijn nopjes met zijn overstap naar Ajax. De trainer komt over van het gedegradeerde Girona en tekent tot medio 2028 in Amsterdam. Míchel wil Ajax weer terugbrengen naar de top, vertelt hij in gesprek met de clubkanalen.
"Het voelt goed om hier te zijn, ik ben trots dat ik deze volgende stap in mijn carrière kan zetten. Ajax is een grote naam in Europa, een club die altijd jonge en goede spelers voortbrengt", aldus de Spanjaard. Míchel en Jordi Cruijff kennen elkaar al jaren. De twee hebben uiteraard gesproken over de plannen van Ajax.
"Jordi kent mij vanuit mijn werk in Spanje, samen hebben we gesproken over de filosofie van de club, over hoe ik werk en hoe dat samen gaat komen", aldus de nieuwe trainer. "Hij heeft alle vertrouwen in mij uitgesproken en samen met de andere mensen binnen de club starten we een nieuwe uitdaging. Het doel is om Ajax weer daar te krijgen waar het hoort te staan en ik heb er alle vertrouwen in dat dit lukt."
Míchel stond sinds de zomer van 2021 aan het roer bij Girona, dat onlangs degradeerde uit La Liga. De oefenmeester heeft ook een verleden bij Huesca en Rayo Vallecano. Míchel volgt Óscar García op als eindverantwoordelijke bij de hoofdmacht van Ajax. Wat er met García gaat gebeuren is nog niet bekend. Het ligt in de lijn der verwachting dat hij weer terugkeert naar Jong Ajax.

















