Koeman over fitheid Depay, Kluivert en Timber voor WK

Oranje-international bleef Koeman appen voor WK: 'Maar wilde het eerst zelf zien'

4Reacties

Bondscoach Ronald Koeman is zeer te spreken over de fitheid van zijn selectie. Oranje speelt woensdagavond het uitzwaaiduel, alvorens naar de Verenigde Staten te vertrekken voor het WK. Zelfs met twijfelgevallen Memphis Depay, Justin Kluivert en Jurriën Timber gaat het de goede kant op.

"Nu lijken we iedereen die hier is honderd procent fit te krijgen, dat is het verschil. Maar of we daadwerkelijk beter zijn dan toen, moeten we op het veld laten zien", vertelt de bondscoach aan de NOS

Depay, Kluivert en Timber lijken sterk genoeg om richting de VS te gaan. "Maar je moet niet vergeten dat hij er een tijd uit is geweest", vertelt Koeman over Depay. "Hij is nog geen honderd procent, dat kan ook niet. Daar willen we hem wel zien te krijgen en daar hebben we twee duels voor." De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal lijkt dus minuten te gaan maken tegen Algerije. 

Kluivert speelde na zijn blessure, vanaf begin januari, pas 33 officiële minuten in de Premier League. Hij hield de bondscoach voor het WK op de hoogte dat hij fit zou zijn tijdens het eindtoernooi. "Dat vind ik heel leuk, maar ik wilde het wel eerst zelf zien", vertelt Koeman. "Ik heb gezien dat hij weer echt fit is. Hij heeft wel weinig minuten gemaakt, maar in de data ziet het er, ook wat hem betreft, erg goed uit."

Tenslotte is er de situatie van Timber. Hij maakte in de Champions League-finale tegen PSG weer zijn eerste minuten. "Hij kreeg geen reactie de dag erna, dus dat is positief", is Koeman enthousiast. Daardoor lijken back-ups Lutsharel Geertruida en Ian Maatsen thuis te blijven.