Míchel spreekt zich uit na Ajax-presentatie en kijkt vooruit

Míchel laat opnieuw van zich horen na Ajax-presentatie: 'Een nieuw begin...'

20Reacties

Splinternieuwe hoofdtrainer van Ajax Míchel heeft opnieuw van zich laten horen. Na een interview op de clubkanalen van de Amsterdammers heeft de kersverse hoofdtrainer zich ook op social media uitgesproken. Míchel kijkt uit naar de nieuwe uitdaging die voor hem ligt.

Op dinsdag 2 juni maakte Ajax een einde aan de vele geruchten en presenteerde het de Spanjaard Míchel, als de nieuwe hoofdtrainer voor het komende seizoen. In gesprek met de clubkanalen liet de vijftigjarige oefenmeester ook al blijken uit te kijken naar zijn nieuwe uitdaging. Míchel heeft in Amsterdam een contract tot medio 2028 getekend.

'Nieuw hoofdstuk, nieuw begin. Ik kijk ernaar uit om te beginnen', schrijft hij op X in het Engels en het Spaans. Daarbij zijn verschillende foto's van zijn eerste werkdag in Amsterdam te zien. Op een van de foto's is Míchel te zien met zowel Johan Cruijff als Rinus Michels en op de andere foto tikt hij tegen Daley Blind aan. De twee werkten samen bij de vorige club van Míchel, Girona.

Vanaf begin juli 2021 tot eind juni 2026 stond Míchel aan het roer van Girona. Afgelopen seizoen degradeerde hij met zijn werkgever naar La Liga 2, terwijl hij in het seizoen 2024/2025 nog Champions League-voetbal speelde met de club. Ook was hij eerder werkzaam in Spanje bij Huesca en Rayo Vallecano. Voor de laatstgenoemde club kwam hij als voetballer ook 336 keer in actie.