
Oranje-international eerlijk over WK-oproep: 'Heel, heel blij, maar niet verwacht'
Mats Wieffer had zijn WK-oproep niet zien aankomen. Dat vertelt de multifunctionele rechtspoot in gesprek met ESPN. Hij lijkt zich onder Ronald Koeman te mogen gaan focussen op de positie van rechtsback, een plek waar hij in het Nederlands elftal tot woensdag nog niet eerder speelde.
"Ik heb nooit bij het Nederlands elftal gezeten als rechtsback, dus je weet niet wat je kan verwachten", begint Wieffer eerlijk. "Bij Brighton wel. Als ik fit was, speelde ik gewoon. Dus je hoopt natuurlijk wel dat hij (Koeman, red.) dat ziet. Maar je weet dat er veel concurrentie is. Je hebt Denzel, Jurriën, Lutsharel, je hebt meerdere keuzes."

NED
20:45
Vandaag
OEZ
Een oproep voor het WK zag de multifunctionele Bornenaar dan ook niet direct aankomen. "Toen ik na het seizoen nog twee trainingen moest komen en op woensdag te horen kreeg dat ik erbij zat, was ik natuurlijk heel, heel blij. Maar dat ik het verwachtte is natuurlijk een groot woord", besluit hij.
Woensdag in De Kuip maakte Wieffer namens Oranje zijn eerste minuten als rechtsachter. De oud-Feyenoorder kreeg op die plek de voorkeur wegens een schorsing van Denzel Dumfries. Wieffer stond iets minder dan zeventig minuten op het veld en kon zijn ploeg niet langs Algerije loodsen. Na de wisselbeurt van Wieffer kreeg Oranje nog het deksel op de neus: 0-1.

















