
'Míchel is trainer die in filosofie van Ajax past, het is een goede keuze'
Patrick Kluivert heeft zijn vertrouwen uitgesproken in Míchel, de nieuwe trainer van Ajax. Volgens de oud-spits past de Spaanse oefenmeester bij de filosofie van de Amsterdamse club. Ook is Kluivert lovend over het werk van Míchel bij Girona.
In gesprek met De Telegraaf gaat Kluivert in op de aanstelling van Míchel bij Ajax. "Ik heb in mijn tijd bij Barcelona tegen hem gespeeld", begint hij zijn verhaal over de nieuwe oefenmeester van de Amsterdammers. "Hij was een goede voetballer, en is denk ik ook een goede trainer die in de filosofie van Ajax past."
"Hij heeft het bij Girona fantastisch gedaan en zelfs de Champions League gehaald", vervolgt Kluivert zijn verhaal. "Vorig jaar zijn ze gedegradeerd, maar je moet niet vergeten dat er veel goede spelers zijn weggegaan. Als je het aan mij vraagt, is hij een goede keuze."
Míchel werd deze week gepresenteerd als de nieuwe hoofdtrainer van Ajax. In de Johan Cruijff ArenA heeft de oefenmeester een contract getekend voor twee seizoenen, tot en met de zomer van 2028. "Het doel is om Ajax weer daar te krijgen waar het hoort te staan en ik heb er alle vertrouwen in dat dit lukt", zei Míchel onder meer bij zijn presentatie.

















