
Koeman kritisch na nederlaag tegen Algerije en noemt één international bij naam
Ronald Koeman zag het woensdagavond met name in de tweede helft fout gaan voor het Nederlands elftal. Vlak voor het laatste fluitsignaal zorgde Feyenoorder Anis Hadj Moussa ervoor dat Algerije met 0-1 won in De Kuip. Na afloop legt de bondscoach de vinger op de zere plek.
"In de tweede helft gingen we meer uit de posities lopen", begint Koeman bij de NOS. De bondscoach besloot in de rust vijf wissels door te voeren. Zo kwamen Robin Roefs, Nathan Aké, Justin Kluivert, Jorrel Hato en Memphis Depay binnen de lijnen. Met name de invalbeurt van één van die vijf namen kon de bondscoach niet bekoren.
"Hato ging af en toe naar voren, terwijl we met de linksback altijd wat vlakker spelen", analyseert Koeman. "Juist aan de rechterkant spelen we meestal wat hoger. Dat bracht ook een aantal gevaarlijke momenten met zich mee in de eerste helft. Dus ja, dan moet je ook je hoofd gebruiken", is de bondscoach kritisch op de verdediger van Chelsea.
Na het treffen met Algerije reist de selectie van Koeman donderdag af naar de Verenigde Staten, waar het zich in eerste instantie in New York gaat voorbereiden op de start van het WK. Op 14 juni is Japan de eerste tegenstander van Oranje in de groepsfase van het toernooi. Later volgen confrontaties met Zweden en Tunesië.

















